reede.New York ilma glamuurita

Minu blogis avaldatud fotod kuuluvad minule ning nende avaldamine ärilistel eesmärkidel ilma minu nõusolekuta ei ole lubatud.

Minu foto
Nimi:
Asukoht: Astoria, New York City, United States

10 juuni 2006

Tegelikult on Ameerikas alles ürgaeg

Southamptonis ookean tuiskas. Nii kõva tuul oli.
Horseshoe crab (Limulus polyphemus)
Ühe ürgaegse olendi maised jäänused oli ookean kaldale toonud.
Vasakul on olendi esiosa (kui ta praegu liiguks, siis suunaga paremalt vasakule) ja sabaosa külge on ennast kinnitanud mõned merekarbid.
Tal peaks olema küljes ka pikk piitsamoodi saba, aga see on kuhugi kadunud.
Ta oli olemas juba dinosauruste ajal, 250 miljonit aastat tagasi.
Nii et Ameerikas on olendeid, keda edasiarenemine väga ei huvita.
Või siis on kunagi tekkinud väga kohanemisvõimeline elukas.

Selline näeb see olend välja altpoolt.

Mõõtkavaks on pildil minu jalg - jalalaba läbimõõt 9,5 cm.

Nägin neid olendeid eelmisel aastal elusana ka, kakerdasid vee piiril.

Õnneks neid seal rannas polnud, kus me ujumas käisime.

Ei tahaks ujudes nendega kokku põrgata, kuigi nad on rahumeelsed.

Nüüd jääme ootama, millal mõni saurus kaldale uhutakse.

5 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

Ah, et on olendeid, keda edasiarenemine ei huvita???? Kas te vihjate mõnede rahvuste "alalõua probleemile"??

esmaspäev, juuni 12, 2006 3:07:00 AM  
Blogger Kaur said...

ma ise nägin samade elukate kesti Long Islandi rannas. tundus täiesti uskumatu, aga seal nad olid.

esmaspäev, juuni 12, 2006 6:57:00 AM  
Blogger Reede said...

Noh, tinnu, mis ajast sa mind teietama oled hakanud :)
Mina ei vihja igaks juhuks ühelegi rahvusele. Ainult loomadest (kas krabid on loomad?) on jutt.

esmaspäev, juuni 12, 2006 7:51:00 AM  
Blogger Eppppp said...

Ma olen nende keskel ka ujunud, aga nad kardavad inimesi, ujuvad kaugemale. Suurtes randades neid pole. Aga näiteks läksime kajakitega üle lahe saarte peale ja seal kubises...

Oleme Justiniga ka kaks kuivale jäänud krabi (kes millegi väga ürgsega olid ametis :) tagasi vette nüginud. Kui nad kuivale jäävad pikemalt, siis surevad.
Lahedad on nad.

teisipäev, juuni 13, 2006 12:04:00 AM  
Blogger Tiina said...

Oi kui lahedad tegelased! Ja nii suured!?

esmaspäev, juuni 19, 2006 4:12:00 AM  

Postita kommentaar

<< Home




see web stats