reede.New York ilma glamuurita

Minu blogis avaldatud fotod kuuluvad minule ning nende avaldamine ärilistel eesmärkidel ilma minu nõusolekuta ei ole lubatud.

Minu foto
Nimi:
Asukoht: Astoria, New York City, United States

20 oktoober 2006

Ehh, Odessa

Täna mina käisin siis ka lõpuks paljude njuujorgi eestlaste pühas kohas - Brighton Beach'il.
Muidugi süüa ostmas.
Ei olnudki seal ainult venelased ja muud venekeelsed inimesed - kuulsin inglise, hispaania ja hiina keelt ka.



Baltika Saloon pakub: Russian beauty, Russian culture, Russian beer.
Tali tulemas, ostke omale läkiläki.

Tööotsijad - minge Brighton Bazaarile (1007 Brighton Beach Avenue, Brooklyn, New York).
Kuulsin seal poes pealt töötajate vahelist jutuajamist:
"Uhadii atsjuda! Slõshes, uhadii! Bõstro!"
"Nu shto võ, devotshki! Patshemu tak? U nash zdez intelligentnaja brigada! Ne nada tak!"




Paistab, et rand hakkab maju täis saama. Siin pakutakse viimast võimalust osta omale korter viimasesse kohalikku ehitisse.

Mõnedel majadel olid omapärased uksed ja väravad.

Natuke kodust sinist värvi ka.




Rannas on mõned söögikohad.

Rand ise nägi samasugune välja nagu Coney Islandil ja Rockaway Beach'il, laudadest jalutuspromenaadi ja mõnusa rannaliivaga.



Ostsin jälle barankasid ja präänikuid. Ja muidugi Karumsi kohukesi ($0.59/tk) ning pastilaad ($2.99 umbes 300 grammi).

Minu imestuseks müüdi ka leedukate maisipulki ($1.49/karp), mida ma Eestis elades ahnelt sõin.

Hea ikka, et Brighton Beach meie kodust kahetunnise rongisõidu kaugusel on :)

Veel ostsin sprotte ($1.39 ja $2.49/karp), suitsuvorsti Moskovskaja ($4.32/630 grammi), pasteeti ja voblat (kilohind kuni 225 krooni).

Koju jõudes lugesin ajalehest, et needsamad sprotid (firmast Brivais Vilnis) on venelaste jaoks eluohtlikud, aga eurooplastele kõlbavad küll.

Ja kaks musta leiba ostsin ka - orlovi ($1.89) ja borodino ($2.19).

Kuna olin Brighton Beach'il esimest korda, siis pole mul aimugi, kus on parimad hinnad.

Nii et ostsin oma nänni tee peale ette jäänud kohtadest.

12 Comments:

Blogger Quality-Freak said...

pakun et brighton beachil polegi soodsad hinnad. ma ise käin oma salakohast kaks peatust enne brightonit - neck roadil. seal tuled rongi pealt maha ja keerad viadukti alt vasakule ja kohe ongi vene pood. vat seal on kena kraam kõik ühes kohas. aga kurat vaniljekarumsit pole juba kuude kaupa olnud! muidu on seal jube head taisinki ja hollandi juustu ja värskelt hapendatud kurki... Ohh, thank god for russians!

reede, oktoober 20, 2006 9:06:00 PM  
Blogger Reede said...

Mul on ka üks salakoht http://reeede.blogspot.com/2006/05/natrmort-voblaga.html , aga seal pole kunagi karumseid olnud ja maisikepikesi ka mitte. Aga hinnad on palju odavamad, kui Brighton Beachil. Ja värskelt hapendatud kurki oli seal ka.

reede, oktoober 20, 2006 10:13:00 PM  
Blogger Ruudi said...

Uff, tuleb ka kohe isu peale, kuid meie kohalik ukrainlaste pood kolib juba mitu kuud!
Aga muuseas, tibid, leiba saab ka ise kodus kùpsetada ning pole ta midagi keeruline. Algul on juuretise loomisega veits màssamist... Kuid pàrast omakodu leib on ikka megahea ning vàga lihtne teha!

laupäev, oktoober 21, 2006 5:42:00 AM  
Blogger Anu said...

väga lahe on neid pilte vaadata! ma kohe kujutlen end ette seal poodides ahnelt kaupa uurimas ja eriti muidugi ookeani kaldal jalutamas:)

laupäev, oktoober 21, 2006 3:16:00 PM  
Anonymous Anonüümne said...

ja muideks, ka eesti majast saab must leiba nüüd supi kõrvale. uued soomlastest kokad küpsetavad ja keedavad ja vaaritavad fantastiliselt hästi, mine ainult sööma.
aga Brighton Beachil käin ikka, tahan suitsuvorsti ja vahvli jäätist ka vahel.

kolmapäev, oktoober 25, 2006 10:48:00 AM  
Anonymous Anonüümne said...

Kuule, Ruudi, kas sul on mingit imehead retsepti nii juuretise kui leiva enda jaoks? Kas seda leivamasinas ka teha annab? Olen küll proovinud nii- ja naasuguseid, aga ikka tulevad na "saepurulised" välja.... liiga magusad ja kuivad. Süüa muidugi kõlbavad, aga pole mitte päris see kodumaine must leib.

esmaspäev, november 06, 2006 3:43:00 PM  
Anonymous Anonüümne said...

Tegelikult, Ruudi, võid parem kirjutada retsept mailile: inga0110@yahoo.com, et säästa seda blogi kokaraamatuks muutumast ....

esmaspäev, november 06, 2006 3:47:00 PM  
Blogger Reede said...

See blogi võib vabalt ka kokaraamat olla :) Ma isegi olen leivaküsimuse peale mõelnud, mäletan, et minu lapsepõlvekodus oli kokaraamat, kus oli leivaretsept, aga ma ei tea, mis raamat see oli ja kuhu ta sai. Nii et kui keegi oskab leiba teha, siis andke teada, kuidas asi käib.
Evelin Ilves oskab ju ka leiba teha, äkki võib tema käest küsida :)

teisipäev, november 07, 2006 10:10:00 AM  
Blogger Reede said...

Leidsin paar leivaretsepti. Ise pole järgi proovinud. Aga mu mõte liigub küll sinnapoole, et leivaküpsetusmasin osta või siis ahjus proovida teha (gaasiahju mul väga usku muidugi pole). Aga enne tuleb leida koht, kus NY-s rukkijahu saab osta.
http://www.kokaraamat.ee/retsept.php?cat=44&id=829
http://www.nami-nami.pri.ee/recipe/index.php
http://www.nami-nami.pri.ee/recipe/index.php

teisipäev, november 07, 2006 11:15:00 AM  
Blogger Reede said...

Oh, seal nam-nami retseptikogu linkidel õige koht ei avane, aga kui otsingusse panna sõna "juuretis", siis tuleb sealt kaks leivaretsepti.

teisipäev, november 07, 2006 11:25:00 AM  
Anonymous Anonüümne said...

Aitähh!
Lähen uurin kindlasti ja annan tulemustest teada. Leivamasin on üks igavene lahe asi - sellega saan ju igasugu asju küpsetada. Näiteks avastasin et "dinner rolls" taigna retsept sobib suurepäraselt ahjus küpsetatud liha- (kapsa, progandi, riisi-)pirukateks. Niisama (prantsuse) sai oli see, mida külas olnud eestlased kahe suupoolega vohmisid ja kiitsid.
Ikka sooja saia/leiva lõhn toas on midagi hoopis erilist ja jahedal sügisõhtul loob mõnusa kodutunde.
Rukkijahu olen ostnud "health food" kauplustest, nagu Green Leaf ja mis nad seal kõik on. Alati seda pole, aga kui uurida ja otsida, siis leiab.
Muide, leivamasin tuleb koos raamatuga kus on palju retsepte ja kõik toimivad! Mina kasutan masinat ainult taigna tegemiseks ja küpsetan ise ahjus, nii on mõnusam... aga muidu see masin küpsetan kandilise pätsi valmis ka kui soovid.

teisipäev, november 07, 2006 3:22:00 PM  
Anonymous Anonüümne said...

UNUSTASIN - fantastiline pizzapõhi tuleb leivamasinas tehtud taignast! Mina ei tea miks käsitsi tehtud taigen nii hea ei saa, ilmelt see masin ikka väntsutab teist rohkem kui käsitsi viitsiks...

teisipäev, november 07, 2006 3:23:00 PM  

Postita kommentaar

<< Home




see web stats